R.O. Kwon
Podpalacze
Tłum. Łukasz Błaszczyk
Premiera 29 stycznia
Phoebe i Will poznają się w pierwszych dniach studiów. Phoebe to popularna dziewczyna z pogmatwanym życiorysem – jakiś czas temu spowodowała wypadek, w którym zginęła jej matka. Will niedawno zrezygnował z nauki w koledżu biblijnym i też chce zbudować swoje życie od nowa – z Phoebe, w której zakochuje się bez pamięci.
Ale Phoebe wpada w złe towarzystwo: wiedziona poczuciem winy, przyłącza się do religijnej, ekstremistycznej wspólnoty. Przewodzi jej John Leal, powiązany z rodziną Phoebe rzekomy uciekinier z północnokoreańskiego gułagu. Gdy sekta w imię wiary wysadza w powietrze aborcyjną klinikę, zabijając przy tym pięć osób, Phoebe znika, a Will próbuje wyjaśnić, co się właściwie stało i czy mógł w jakiś sposób zapobiec aktowi przemocy.
A może to właśnie Will popchnął Phoebe do działania?
Podpalacze to liryczna historia pokiereszowanej miłości i jednocześnie trzymająca w napięciu opowieść o kobiecym doświadczeniu i walce o własną tożsamość na przekór męskiemu ego.
Bestsellerowy debiut literacki urodzonej w Seulu R.O. Kwon odniósł spektakularny sukces w Stanach Zjednoczonych. Powieść Podpalacze została ogłoszona jedną z najlepszych książek roku 2018 w ponad czterdziestu publikacjach medialnych i opublikowana za granicą w sześciu językach.
Znalazła się w finale nagród National Book Critics Circle John Leonard Award, Los Angeles Times First Book Prize i Northern California Independent Booksellers Association Fiction Prize. Była nominowana do Aspen Prize, Carnegie Medal i Northern California Book Award.
R.O. Kwon publikowała między innymi na łamach „New York Times”, „The Guardian”, „The Paris Review”, „Buzzfeed”, „NPR”. Przez większość swojego życia mieszka w Stanach Zjednoczonych.
Podpalacze to książka przekorna, osobliwa, napisana ze swego rodzaju okrutną elegancją. Już o tym mówiłam, ale teraz chcę oznajmić to wszem wobec: R.O. Kwon to prawdziwy talent.
Lauren Groff, autorka Fatum i furii oraz Florydy, nominowana do National Book Award i National Book Critics Circle Award
W swej powieści, napisanej zachwycającym, oszczędnym językiem, Kwon umiejętnie mierzy się z kwestiami wiary i tożsamości, a przy tym stosuje oryginalne rozwiązania formalne w zakresie konstrukcji (narracja stylizowana na strumień świadomości, przeskakująca między postaciami, dodatkowo wzmacnia przekaz). Snując historię pewnej sekty, Kwon skrupulatnie prześwietla motywacje swoich postaci. To wciągający i urzekający debiut”.
„Publishers Weekly”
Gorzki i przejmujący portret pokolenia millenialsów.
„NPR Books”
Olśniewający debiut. Mroczna i wciągająca opowieść o tym, że pierwsza miłość bywa równie ogłupiająca i niebezpieczna, co religijny fundamentalizm.„New York Times Book Review„
To najgłośniejszy debiut lata. I słusznie!„The Washington Post„
Zdumiewająco dojrzała książka. Nowy, ważny głos.„The Guardian„
W tej krótkiej, ale mocnej książce miłość zderza się z religią i polityką.„People Magazine”
Kwon jest wszechstronnie utalentowaną pisarką, a Podpalacze zachwycająco pięknym, mrocznym debiutem.„San Francisco Chronicle„
Zniewalająca i wciągająca.„Vogue„
Fascynujący, hipnotyczny debiut. Dzięki Podpalaczom R.O. Kwon wywołała niemałe zamieszanie i dała się poznać jako bardzo utalentowana pisarka.„Financial Times„