Dzisiaj media Agory wyłączyły się na 24 godziny. Nie będziemy nadawać programów radiowych, zawiesiliśmy wydania serwisów internetowych, a „Gazeta Wyborcza” w druku ukazała się ze specjalną okładką i hasłem akcji „Media bez wyboru”. Nie jesteśmy jedyni, zamilkło dziś wiele innych redakcji oraz kanałów radiowych i telewizyjnych.
To bezprecedensowa akcja w naszej branży – wspólny protest przeciwko planom nałożenia na media drakońskiego obciążenia finansowego, zwanego „składką” płaconą od reklam, wprowadzaną pod pretekstem walki ze skutkami pandemii COVID-19.
Media należą do branż szczególnie ciężko poszkodowanych przez pandemię. Wprowadzony teraz, dodatkowy podatek na reklamę postawi wiele firm na skraju bankructwa. Podobnie było na Węgrzech, gdzie podatek reklamowy na tyle osłabił finansowo niezależne media, że stały się łatwym celem przejęć przez biznesmenów związanych z rządem. Teraz na Węgrzech niezależnych redakcji już nie ma.
Dlatego dzisiaj bierzemy udział w akcji największych wydawców i nadawców, która pokazuje jak może wyglądać Polska bez wolnych mediów i występujemy w obronie naszego wspólnego prawa do wyboru tego co chcemy oglądać, czytać i czego chcemy słuchać.