12 listopada, nakładem Wydawnictwa Agora, ukaże się książka „Jutro jest teraz” – zbiór najciekawszych tekstów programu „Jutronauci”.

„Jutronauci” to popularny cykl „Gazety Wyborczej”, w ramach którego głos zabierają artyści, naukowcy, przedsiębiorcy, wizjonerzy, którzy dziś kreują naszą przyszłość. W bieżącym roku ukazuje się edycja specjalna pt. „Jutronauci 2020: świat po pandemii”.

Nowa rzeczywistość nie musi być koszmarem, może być pełna szans. Nad tym zastanawiają się autorzy i rozmówcy w tym wyjątkowym roku. Do współpracy zostali zaproszeni Jutronauci z poprzednich trzech edycji oraz eksperci z różnych dziedzin, którzy dzielą się swoimi prognozami z czytelnikami „Wyborczej”.

Czwarta edycja programu “Jutronauci” zaowocowała książką „Jutro jest teraz” pod redakcją Pawła Goźlińskiego i Vadima Makarenki, która swoją premierę będzie miała 12 listopada br.

 

„Jutro jest teraz”, zbiór najciekawszych rozmów i tekstów programu „Jutronauci 2020” – wyjątkowych osób z pozornie odległych od siebie światów – próbuje pokazać, jak odnajdujemy się w jutrze. Opowiada o szoku, jaki przeżyliśmy i o tym, jak próbujemy oswoić i poukładać świat na nowo. O tym, jak robią to biznes i mafia. l o tym, dlaczego jednym z nas czas przyspieszył, a innym zwolnił. Tom zawiera m.in. esej Jacka Dukaja, analizę Zuzanny Skalskiej oraz wywiady prof. Krzysztofem Obłojem i Agnieszką Kurant.

Książka „Jutro jest teraz” to wspólna inicjatywa Sebastiana Kulczyka i Wyborczej.

„Przełomowe technologie, sztuczna inteligencja, zdalne narzędzia i usługi błyskawicznie pokazały swoje zalety, dając wszystkim nadzieję na więcej, szybciej i za mniej. Od teraz stopniowo będziemy odkrywać ich niedoskonałości oraz nieludzkie pułapki zastawione na nasze społeczeństwo, prywatność i bezpieczeństwo.

Czy zaliczymy globalny stres test ludzkiej odporności na inny świat? Czy uodpornimy się na niezaszczepione życie, które tak gwałtownie miksuje nową normalność i starą nienormalność? Jutronauci już wiedzą.” pisze o książce Sebastian Kulczyk.

To zapis sytuacji i naszej świadomości na początku i w trakcie pandemii, ale też zestaw scenariuszy przyszłości.” – dodają we wstępie Vadim Makarenko i Jerzy Wójcik.

Program „Jutronauci” zdobył nagrodę INMA Global Media Awards 2018 w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”, a także znalazł się w gronie laureatów WAN-IFRA European Digital Media Awards (wyróżnienie w kategorii Best Branded Content Project). Partnerem strategicznym programu jest Sebastian Kulczyk. Partnerem wspierającym firma FANUC. Patronat medialny nad programem objęło radio TOK FM.


Tagi:

Share This