W 2021 akcje charytatywne Wydawnictwa Agora i związane z nimi książki-cegiełki Wszystkie kolory świata” „O, choroba”, oraz „Nadzieja umożliwiły przekazanie kwoty 472 864,21 złotych na konkretne ważne cele społeczne. Dochód ze sprzedaży książek przeznaczono m.in. na dofinansowanie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, pomoc psychologiczną dla podopiecznych Fundacji ISKIERKA zmagających się z chorobą nowotworową, czy wsparcie hospicjów i ośrodków dla seniorów.

O, choroba

O, CHOROBA

Najnowszy projekt charytatywny Wydawnictwa Agora dla dzieci to wydana pod koniec września 2021 wraz Fundacją ISKIERKA powieść graficzna O, choroba” stworzona przez Bogusia Janiszewskiego i Maksa Skorwidera. Dochód z jej sprzedaży zapewnia wsparcie psychologiczne dzieciom z chorobą nowotworową oraz ich rodzinom, podopiecznym Fundacji ISKIERKA.  W ciągu zaledwie niecałych 4 miesięcy od premiery książki udało się zebrać ponad 55  tys. zł.

Powieść graficzna otrzymała wyróżnienie graficzne w konkursie Książka Roku 2021 Polskiej Sekcji IBBY, Nagrodę edytorską „Dobre Strony 2021”a także nagrodę główną w XX edycji konkursu „Świat Przyjazny Dziecku” Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Nominowana jest również w plebiscycie blogerów LOKOMOTYWA 2021.

Kulturalny Sklep: https://cutt.ly/O_choroba

Empik: https://cutt.ly/O_choroba_Empik

Publio (ebook): https://cutt.ly/O-choroba—ebook

O, choroba

WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA

Dzięki niezwykłej akcji i książce „Wszystkie kolory świata” zainicjowanej w lutym 2021 r. przez grupę cenionych twórczyń i twórców literatury dziecięcej do końca minionego roku udało się pozyskać ponad 370 tys. zł. Cała kwota ze sprzedaży książki-cegiełki wspiera bezpłatną linię 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Na książkę składa się 20 opowiadań dla dzieci i młodzieży, które promują postawę otwartości, empatii i szacunku, będąc jednocześnie głosem sprzeciwu wobec dyskryminacji i uprzedzeń ze względu na różnego rodzaju odmienność.

„Wszystkie kolory świata” otrzymały nominację w konkursie Bestsellery Empiku 2021 w kategorii Literatura dla dzieci.

Kulturalny Sklep: https://cutt.ly/Wszystkie_Kolory_Swiata

Empik: https://cutt.ly/Wszystkie_Kolory_Swiata_Empik

Publio (e-book) https://cutt.ly/Wszystkie_Kolory_Swiata_e-book

O, choroba

NADZIEJA

W minionym roku kontynuowana była także charytatywna akcja Wydawnictwa Agora Nadzieja”. Od 2020 r. uzbierano łącznie kwotę ponad 1, 8 mln zł, przeznaczając ją na wsparcie aż 58 ośrodków pomocy społecznej dla seniorów i osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz hospicjów. W samym 2021 r. dzięki sprzedaży książki „Nadzieja” Agora wsparła  kolejne ośrodki kwotą ponad 39 tys. zł. Za zainicjowanie tej akcji Wydawnictwo Agora otrzymało nagrodę w  Plebiscycie „Gwiazdy Dobroczynności 2021” organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.

Kulturalny sklep: https://cutt.ly/Nadzieja

Empik: https://cutt.ly/Nadzieja_empik

Publio (e-book) https://cutt.ly/Nadzieja_e-book

Partnerem w każdym z tych projektów charytatywnych jest firma Empik.

Wspomniane literackie akcje charytatywne Wydawnictwa Agora trwają nieprzerwanie.  Aby wziąć w nich udział, wystarczy kupić książkę-cegiełkę w wersji papierowej m.in. na Kulturalnysklep.pl oraz Empik.com oraz w dobrych księgarniach stacjonarnych i internetowych, a także w formie e-booka m.in. na Publio.pl.

Dzięki zaangażowaniu i współpracy wielu firm książki-cegiełki dostępne są w jednolitej cenie, niezależnie od tego, gdzie zdecydujemy się je zakupić, umożliwiając tym samym zebranie jak największych kwot na cele dobroczynne.

Wydawnictwo Agora od lat angażuje się społecznie. Pierwszym  projektem charytatywnym była wydana w 2015 roku książka „NieObcy. 21 opowieści, żeby się nie bać”. Ze sprzedaży zbioru opowiadań polskich pisarzy (m.in. Olgi Tokarczuk, Hanny Krall, Andrzeja Stasiuka, Małgorzaty Szejnert, Joanny Bator, Katarzyny Bondy, Sylwii Chutnik) udało się zebrać ponad 150 tys. zł. i przekazać Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH) na pomoc uchodźcom. Dodatkowo (szacunki PAH) dzięki akcji promocyjnej wokół projektu zebrano około 1 mln zł.

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

Share This